Julgran på metervara

Den får inte plats...
Granen alltså.
Det slog mig en tid efter att jag och min sambo bjudit in till oss på julafton. Var ska alla paket ligga? Någon julgran finns det inte tal om eftersom vår lägenhet omöjligen rymmer en sådan. En jul utan julgran. Jag smakade på orden. Det blir då för första gången i så fall. Lite trist kunde jag känna, och slog ann tanken om att styra om julafton till föräldrarnas stora villa i stället. - Tills jag skådade denna genila skapelse!
Hurra för jul och julgran! Gran på metervara, det måste vara det tokigaste jag sett. För en dryg 100-lapp på ikea får jag två meter julgran hem till lägenheten. Belysning och kulor fästs ovanpå tyget. Paketen läggs i en hög nedanför på golvet. Jag är lycklig!
 
Foto: IKEA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0