Ljusa upp

Det fattas nåt..
Nu har jag plockat in grönt, vitt, rosa och gult i mitt hem för att pigga upp tillvaron inför vår och sommar!
Blev väldigt nöjd, men jag kunde inte klura ut på en gång vad det var som saknades. Jag fick inte riktigt det där lyftet jag sett framför mig att det skulle bli. Tills jag hakade av gardinstången och hasade av de tjocka gardinerna. Swoosh sa det och vad ljust det blev! Så gör som jag om du vill skapa vårkänsla och satsa på tunna, skira, ljusa tyger där solens sken får lysa upp rummet och göra det luftigare. Meningen är att ljuset måste kunna ta sig igenom tyget, annars får man inte den effekten, även fast gardinen i sig är ljus. Så ut med det tjocka och in med det tunna. Och mysmänniska som jag är, har jag faktiskt ändå slängt ut de tjocka murriga plädarna och det vinröda sammetsöverkastet. Det får komma tillbaka till hösten :)

Glad vår!


Foto: Ikea livet hema

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0