Fy vad fult!

Ta 100 st färgkort,
 vänd de upp och ned, välj 3 stycken, vänd på korten och färgsätt utan protest!
Så tror jag denna fula utställning blev till. Mina ögon fokuserar. Köksdelen med skåp blir väldigt inramad och tydligt utplacerad av det turkosa kaklet. Den mörka "spygula" nyansen märker upp dörren. Väggnyansen går visserligen i samma färgskala som dörrkarmen, men i det faktum att väggnyansen matchas med rosa blir jag skeptiskt och skruvar mig i stolen.

Halvt illamånede, och halvt imponerad, skriver jag vidare om dessa bilder och märker själv att de härliga känslorna tar över och att min syn på inredning, och faktiskt omvärlden i allmänhet, blir bredare. Det här är lika knasigt och fult som om det skulle vara Simon och Thomas som ansvarat för färgsättingen. Och vi vet ju alla att när de två är i farten blir det aldrig annat än succé! För att vara annorlunda, för att vara helt trendrätt, för att ha fantasi eller för att kanske provocera? Det finns säkert många anledningar till att ha ett fulsnyggt kök. Om du behöver hjälp med att plocka fram fula kulörer till ditt kök, står jag gärna till tjänst! Välkommen :D 




Foto: Ikea Livet hemma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0