Trasmatteboom

Vadå... Gillar vi skräp?
Dessa härliga trasmattor är från RugCycles nya kollektion lantliga trasmattor. Här har ett kreativt sammarbete ägt rum mellan honom och inredningsarkitekterna Jenny Askenfors och Sofia Ehrengren, samt tv-profilen Linda Lindorff (känd från bland annat Bonde söker fru). Mattorna har själen i det norrländska landskapet där trasmattorna alltid präglat de flesta hem.

Låt mig allmänt få uttrycka det som att man börjar tycka om de fula sakerna man har. Gammalt, slitet, snett, olika mönster, rent trä, rostig metall... Ja, vi gillar skräp! Jag gillar trasmattan. Vilken höjdare till härlig färgklick mot allt det vita, där kanske det enda kulörta som får ha sällskap av mattan är den stora (eller lilla) bokhyllan där böckerna står i färgordning. (Vilket de absolut gör hemma hos mig... kanske inte, med tanke på att mina ägo på bokfronten består av en bok i varje färg. Kanske kan Mr. Perswalls Library vara en lösning?) Jag säger bara: Snyggt.  
 



Foto: RugCycle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0