Nu flyttar 50-talet hem till mig!

Det smyger sig på, som en förkylning...
Eller vad säger ni om att smaken för 50-talet snigelkryper sig uppåt, som en sparfond?
Oj, vad konstigt jag beskriver saker märker jag. Hur som heltst börjar jag gilla 50-tals design. På lunchen sprang jag på ett skrivbord i klassisk 50-tals stil för endast 200:- som jag tänkt ska få bli helgens renoveringsprojekt. Tänkte även att Nordsjös nya väggfärg 
Light & Space ska få visa vad den går för. Bilder utlovas som vanligt!   

Ib Kofod-Larsens 50-tals­fåtölj Sälen är framdragen till den nya öppna spisen, som försetts med kassett för naturgas och öppnats upp även mot köket. Tavelcollaget är komponerat av personliga foton och konst från Richards föräldrar. För att skapa den infällda tidskriftshyllan har de ­hackat sig 12 cm in i ytterväggen – i bakkant sitter en ekpanel med led-ljus mellan varje ribba. ­Golvlampa i mässing, form Jonas Bohlin.
Foto: Sköna hem

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0