Lampskärm utan skärm

Vad är det för vits? Ett lampskärmsskelett (och jag tror jag just kommit på svenskans längsta och knäppaste ord....). Det vimlar av glödlampor överallt. Till och med Rusta har anstormning. Men detta måster nog vara min absoluta favorit, när inte bara glödlampan syns utan har en liten skärm, fast ändå inte. Om ni såg Äntligen hemma senast så gjorde Karin små sideboards där benstommen bestod av ett stort lampskärmsskelett. Och himmel vad snyggt! (Tyvärr hittade jag ingen bild på detta)

Jag gillar verkligen att den industriella feelingen som smög sig på hos designers, illustratörer och formgivare under förra året hänger kvar. Du kan nog inte påstå att denna lampa inte skulle passa in, för det gör den, överallt. Åter igen; kontraster, kontraster. Det ska missmatcha tills det blir klockrent! En worklamp från Designhouse skulle jag inte tacka nej till.   

Foto: Rum 21

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0