Frostigt varmt

"Ett gott nytt jul"
Nån mer än jag som näst intill fick lite julkänsla idag?
Frosten på asfalten fastnade i däcken på min cykel, när jag kall om både öron och kinder trampade till jobbet i morse. Denhär julen har jag bestämt ska bli väääldigt mysig och ombonad. Inste som förra året då jag använde mycket silver för att göra det piffigt. Den ska istället sprudla av värme och kärlek i mörka toner av brunt. Filtar och plädar ska varvas mellan gäster och glöggmuggar i soffan, och dukningen blir ren och varm. Funderar faktiskt på att ta in lite cobolt-blått som accentfärg. Men för att undvika den kalla känslan från det blåa tänker jag inte kombinera med vitt just där det är blått. Nåt vitt ska självklart vara med med tanke på hur fint det symboliserar snön, men då tillsammans med det bruna och mörkgråa, och kanske mörkröda? :) Nåväl, ni kanske tycker jag är tokig som planerar julen redan nu. Men för att det ska bli riktigt bra, och för att jag själv ska kunna ta det lugnt utan att springa runt som ett nervvrak, vill jag förbereda mig väl. Trevlig helg! 


Foto: Ikea Livet hemma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0