Gammal själ i ny kropp

Nu ska ni få beskåda resultatet av min stolsförvandling!
Ninas gamla stol har varit med om mycket. Från början var den tydligen orange. Jag fick för mig att jag skulle göra om stolen, i "shabby chic". Visst blev den fin? Jag är i alla fall supernöjd! Nu står den så fint i det nytapetserade Lace- hörnet med lila pacelymönster.

Såhär gjorde jag:
Först slipade jag av stolen med slippapper och tvättade av den med målartvätt. Sedan målade jag stolen två gånger med Nordsjö Häftgrund V (grundfärg för snickerier). Sedan börjar resan att göra stolen personlig. Med slippapper slipade jag fram kanter och framkallade lite "slitage" här och där, pillade fram mönstret på stolsryggen med en liten spik, samt tredde ett snöre i den håliga sitsen i form av en stjärna. Fiffigt, tyckte jag :)

Före:


Efter:







Foto: Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0