Årets kulör, ni minns

Öppna dina sinnen och låt den få vara med på ett hörn!
Tänkte jag skulle påminna om den speciella kulören som ska få lite extra uppmärksamhet detta året: Citrus Yellow!



Jag är bombsäker på att en kulör vi kommer se mer och mer av är gult, och det i alla dess former. I inredningstidningar uppmärksammas kulören och fler och fler tapeter innehåller tex gula blommor eller så kommer de med helgul botten med små små rutor eller ränder i vitt. Ett superbra alternativ till det klassiska "enfärgat". Och ni som har koll på vårens mode; ja ni kan väl bara hålla med om att gult tar stor plats på catwalken.  

Så jag tycker vi ska tuffa till oss lite och använda den gula färgen mer i inrdningen! En fräsch variant av gult är Nordsjös, tillsammans med modehus officiella "årets kulör". Bara en liten sak, en liten vägg, en kudde eller en ommålad stol i denna kulör kommer ge en fräsch och pigg accent mitt i allt grått och vitt!

Foto: Polyvore.com


Foto: Ikea


Foto: Nordsjö Idé och Design


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0