Gör det, eller köp det.

Beroende på tid eller plånbok.
En charmigare filt är svår att hitta, i alla fall en ligt min smak. Handgjort och naturligt, inte helt perfekt och självklart inslag av gamla grejer blandas med IKEA- prylar. Det är den nya Svensson! I dag har vi infört ett nytt begrepp. Ordet börjar på IKEA, sedan kan man fylla i med valfri inredning. Till exempel; "IKEA- soffa", "IKEA- Hylla" eller "IKEA- Lampa". Min teori är att IKEA försöker komma ifrån sitt typiska IKEAsortiment och börjar skapa inredning som skulle kunna vara från någon annan. En handbroderad filt från afrika, en lykta från sjöboden, glas från Indiska eller sängkläder från Gripsholm. Så nu behöver vi absolut inte skämmas för att våra hem är fyllda av IKEA-prylar, det innebär inte längre att man har dålig fantasi! (Även om så kanske ändå är fallet.... ) Denhär filten beskriver just precis det jag menar. :) och är man extra fiffig kan man alltid ta en filt och börja dyka upp och ner i den med en bredare nål och snyggt garn. Kanske något för tv- soffan i reklampauserna? Jag kan tipsa om att passa mjukisbyxorna så att inte de blir evigt förenade med myspläden. (Jag har alltså inte råkat ut för detta... ;))

"Att dekorera textilier kommer stort till hösten. IKEA PS STICKA, 499 kr, är redan färdigdekorerad med "stitches" och är lösningen när både tid eller kunskap saknas. Blandningen av ull och polyester skapar en spännande struktur och den handgjorda vadderade kvaliteten gör att den passar både som överkast eller som en extra stor och härlig pläd i soffan. Design: Kazuyo Nomura".


Foto: Ikea/ Livet hemma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0