Minusgrader, tack!

Jag vet inte hur mycket ni brukar pyssla inför julen med lyktor, dukning, pyssel, klappar och mat. Själv är jag en julfanatiker, men jag måste erkänna att jag inte alls hunnit förbereda mig särskilt väl i år...

Men dagen innan jul tänkte jag i alla fall hinna med att göra egna islyktor att ställa ljus i på trappan hos mina föräldrar. Så att gästerna får känna sig riktigt välkomna. Häll vatten i en stor hink och placera en liten behållare i mitten som lätt tejpas fast centrerad. Låt stå under natten (håll tummarna för kyla) och tina bort behållarna i vattenbad, hårblås eller anra idéer :) Väldigt effektfullt blir det!

Stolarna till dukningnen tänkte jag klä in med plädar och knyta ett sidenband i ryggstödet. Vad tror ni om det?


Foto: Hemmakanalen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0