Juldukning 2011

Nu presenterar jag min fullständiga tanke gällande julens dukning i morgon.
Det ska dukas för 9 personer kring långbord. Det stora, mörka bordet blir rent, förutom en eventuellt en vit löpare i mitten längs hela bordet. Stolarna ska kläs in med olika plädar som knyts fast med ett sidenband i ryggen. Jag ska skapa känslan av ombonad värme och kärlek. På bordet blir levande ljus i form av blockljus. I fönstren ska det stå lyktor. Hoppas även kunna hänga upp några på något vis intill bordet. Rönnbär i ett stort fång ska stå i mitten. Björkris ska plockas in och läggas tillsammans tallrikarna och de servetter som enkelt viks på mitten och läggs på översta tallriken. Alltihop knyts samman med ett band. Det ska drickas rykande glögg ur urgröpta äpplen med kanelstång. Färgskalan blir grå, vit och moccabrun. Accenterna blir rött, svart och koboltblått. Islyktorna ska förberedas ikväll. Får hoppas att det blir lite kallare. Annars får jag rensa frysen!

Ta nu hand om er och njut av tiden som du sätter av till att pyssla om de du älskar mest av allt på jorden. En stor kram skickas genom skärmen ut till dig!







GOD JUL
önskar jag, Johanna, tillsammans med övrig personal! 
 
På återseende inför nyår i mellandagarna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0