50-talsporslin

Innan du städar bort, läs detta!
Något du inte får stuva undan nu när det närmar sig storstädning i övergången mellan sommar och höst är 50- tals grejerna! Både soffor, kulörer och porslin spökar mitt ibland det toppmoderna. Just dethär klassiska mönstret har varit poppis och fördömts för att sedan blomstra åter. Och jag gör mig inte till när jag säger att jag tycker denhär kollektionen, Mon Amie, är väldigt charmig. :)

Mon Amie - min vän, formgav Marianne Westman redan på 1950-talet. Westman hämtade inspiration till den numera klassiska dekoren en regnig midsommarafton. Den blåblommiga dekoren har blivit något av ett signum för Rörstrand genom åren. Marianne Westman var verkligen en pionjär inom sin genre och har även kallats för “porslinsmamma”. Rörstrand.

Mugg: ca 149:-  Tallrik: 149 - 229:-  Skål: 149:-

MonAmie

MonAmie

MonAmie
Foto: Rörstrand

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0