Franskt: Brocante Chic

Shabby chic på franska, här kommer en utmaning!
Tillbaka efter långhelg och nu har jag dykt ner i min "svärmors" alla hem-/trädgårds inredningstidningar. Jag fastnade speciellt för ett inslag i Allt i hemmet där jag läste om den nya franska inredningsstilen som är en tvist av det klassiska shabby chic, Brocante chic.

Man kan säga att stilen ska kännas som en smal gata i Paris. Fladdrande gardiner i ett öppet fönster, värme, pasteller, bohéme, gamla saker och inte att glömma: inslag av "royalty" och "krusidull". Denhär stilen kan kännas superlätt att få till. Vadå? Bara att slänga in lite gamla grejer och söta tyger. Stopp! Det ska inte se ut som att erikshjälpen hyrt lokaler hos dig...

Det viktigaste är att det inte blir för mycket vitt. Shabby chic- are har annars en rädsla för färg. Här måste det in ett grönt bord, rosa sängkläder eller något riktigt svart. Söta mönster är en självklarhet, liksom växter och blommor. :) Om du står och velar om en pryl passar in eller inte så fråga dig; är dethär fransk sommar? Om svaret är ja för dig, så lovar jag att det blir rätt! Hoppas du antar utmaningen, och lycka till!    












Foto: Allt i hemmet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0