Mormor är trendig!

I helgen bakade jag världens största kanelbullar!
Jag vet inte hur många gånger jag nämnt ordet "mysigt" på denna blogg, men jag måste säga att kanelbullar, särskilt egenbakade, är bland det mysigaste som finns! Jag skulle vilja passa på att slå ett slag för kakfatet. Det gamla hederliga, otroligt lämpliga, kakfatet. Idag finns de att få tag i överallt och i flera olika storlekar, våningar och material som hottar upp fikat. Perfekt till julgodiset så att man ser alla olika härliga sorter. Go, mormor!
  Ikea 149:-
 
              Indiska 149:-

Alla bilder är tagna av Elin Bohman. Bläddra vidare! Foto:  
                                                                                               Jelly Bean 895:-

Ett alternativ om man vill pyssla själv är att limma ihop fat/formar/skålar med glas eller ljusstakar som fot. Det vänstra fotot är Äntligen hemma- Karins loppisfynd som blivit snygga kakfat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0