Servettbrytning

.. fick jag nyss lära mig att det hette.
 Jag tänkte att jag skulle visa er hur jag kommer vika servetterna vid julmiddagen.

Helst ska du använda tygservetter, men annars
fungerar det bra med kvalitétsservetter i papper.
Glöm big-pack från ikea, denna afton.

                                      
Börja med att vika servetten som en fyrkant.
(Som vanliga servetter ser ut).
Vik ner det översta lagret mot mitten.
Vik sedan två gånger till så att det blir en diagonal.
Vik in lager nr två under den första diagonalen.
Vik denna ytterligare en gång.
Nu har vi fått två diagonala band.
Vik sidorna bakåt så att de möts på mitten på baksidan.
På framsidan har du nu det färdiga resultatet och en söt
ficka att lägga besticken i.

Mer inspiration hittar du hos Ekelund Weavers


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0