Islykta, ett måste!

Innan jag drar igång måste jag bara kommentera rubriken.. Lärde mig någon gång att man ska byta ut alla jag måste i livet mot jag vill. Jag vill träna, jag vill gå till jobbet, jag vill städa, osv. För det vill du egentligen.
Självklart menade jag att detta lilla pyssel är nåt du vill fixa!


Får jag presentera, den klassiska islyktan!
Detta är något som riktigt pimpar trädgåden till jul. Väntar man gäster så kommer de känna redan innan de kommit in i huset att de är riktigt välkomna. I annat fall kan familjen njuta av sin trädgård när man tittar ut genom fönstret. Jag söker även här, som nästan jämt, ordet mysigt :)

Islyktan pryder entrén på självaste julafton!      [islykta2[1].png]

islykta


O Fyll en hink eller form med vatten och lägg i kvistar, löv, granris, bär, kottar, karamellfärg, godis, eller vad du vill!

O Ställ sedan en mindre behållare i mitten. Det behövs en tyngd i behållaren så att när du sedan tar bort den blir det en plats att ställa en marschall eller en lykta. Ett tips är att fästa den lilla behållaren med en tejp tvärs över hela den stora behållaren så att den lilla hela tiden håller sig på mitten.

O Placera konstruktionen antingen i frysen (om de e små) eller ute om det är tillräckligt kallt.

O När den är helt frusen doppar du den en stund i varmt vatten och tar bort den lilla behållaren. Konstruktionen får då en jämn och fin form och du kan placera ljuset i lyktan.


 [islyktor[1].png]
Foto: Viivilla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0