Härlga inslagningar

Hela kvällen igår satt jag och slog in julklappar. Det blir viktigare och viktigare för oss att lägga ner energi och omtanke på inslagningen av klapparna, och på saker som gör det lilla extra. Jag tänker främst på juldukningen som jag tänkte återkomma med lite idéer om.

Här har vi den första inslagningen. Att sy i tjockt papper kan man ju göra om man har tid över. Jag skulle rekommendera att använa en symaskin med söminställning med långt avstånd. Annat fall kan man sy grova korsstygn lite här och var i papperet. Här behövs inget snöre, tycker jag.

En blyertspänna med sudd har väl alla en som ligger och skräpar? Här använder vi samma tjocka papper och gör fina mönster av prickar. Du kan i princip använda vilken vattenbaserad färg som helst. Lagom med färg är bästa så det inte kladdar igenom på klänningen du köpt till mamma.
 
Silkespapper i lager blir en snygg dekoration.
 
Glammig dekoration med allt som glittrar och glimmar. Använd band, snören, folie, ja allt du kan komma på. Och du, rädda dekorationen från soptunnan när paketet öppnats, så kan du ju använda det året efter igen! Fast, till någon annan då såklart.

Det klassiska tårtpapperet kommer till sin rätt även här :)

Bilderna är tagna från http://www.mondocherry.com.au/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0